close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה עושים בעת תאונת קורקינט?

מערכת שורשג כסליו, תשפג27/11/2022

אם נשים לצד את הנסיבות, הרי שעולה שאלה חשובה אף יותר – מה עלינו לעשות בעת תאונת קורקינט ומהו התהליך העומד לפנינו?

תגיות:
צילום: freepik

עם חלוף השנים אנו יכולים לראות שעל הכביש עולים יותר ויותר רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. חלקם מצייתים לחוקי התעבורה ועושים הכול כדי לשמור על עצמם מפני ציבור הנהגים על הרכבים, חלקם הנכבד משתמש גם בשבילי האופניים שהולכים ונסללים מעת לעת, וחלקם מסתכן בשימוש שאיננו מתחשב בכללי הנהיגה.

למרבה הצער, המשותף לכל ציבור נהגי הקורקינטים והאופניים החשמליים, הוא מעורבותם ההולכת וגוברת בתאונות דרכים. לעתים זוהי אשמתם גם של הנהגים על הרכבים, ולעתים תנאי הדרך שמדינת ישראל עוד טרם השכילה לשפרם באופן הראוי.

אם נשים לצד את הנסיבות, הרי שעולה

צילום: freepik
שאלה חשובה אף יותר – מה עלינו לעשות בעת תאונת קורקינט ומהו התהליך העומד לפנינו? להלן מדריך קצר בנושא.

זכויותיכם המשפטיות
מפתיע לגלות כי ציבור הנהגים ובעיקר על הקורקינטים החשמליים, למעשה אינם מודעים לזכויותיהם וזאת באם הם נפגעו במסגרתה של תאונת דרכים.

יש לציין מנגד, כי ישנם שאינם מודעים לחוקים הברורים במדינת ישראל אשר מגבילים את השימוש בקורקינט החשמלי בעבור בני 16 ומעלה בלבד.

התוצאה למרבה הצער, עלולה לעתים להיות דרמטית, כאשר התאונה תצריך משך שיקום רב וארוך, ולעתים אף תוביל לנכות לצמיתות. על-כן, ייעוץ עם עורך דין מומחה בנושא הוא בגדר הכרח, ויאפשר למצות את הזכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי, וכן אל מול החברה המבטחת של הנהג הפוגע.


את מי תובעים?
בשונה מביטוח חובה הנהוג רכבים, הרי שמדינת ישראל נכון לכתיבת שורות אלו, לא קבעה חוקים מוגדרים אשר מכריחים את רוכבי הקורקינטים בביטוח משל עצמם.

במקרה של פגיעה, הרי שיש לקחת את פרטיו של הרכב המנועי לרבות פרטיו של הנהג, וכן לבחון אם ישנם עדים אשר ראו את התאונה. בתאונה של קורקינט עם רכב הרי שהנתבעת תהא חברת הביטוח של הרכב.

חשוב לציין מנגד, שאם מדובר בתאונה עצמית, הרי שיש לבחון אם היה מדובר במהמורה בדרך. מפגע על המסלול של הקורקינט, יכול בהחלט לגרור תביעה כנגד העירייה.

באשר לתאונה אשר התרחשה בעת הדרך לעבודה או ממנה חזרה הביתה, הרי שניתן לבחון את האפשרות לתביעתו של הביטוח הלאומי, וזאת כיוון שמדובר בתאונת עבודה לכל דבר ועניין.


חשיבות הייעוץ עם עורך דין

עורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובדגש על תאונות של כלי רכב חשמליים דו גלגליים, יוכל לסייע רבות בייעוץ וההכוונה בטרם הגשת התביעה.

הכנת המסמכים באופן הנדרש, וכן ייצוג לעתים בוועדות רפואיות, וזאת אם חלילה נגרם נזק בריאותי משמעותי, יכולים לאפשר לתובע למצות את זכויותיו באופן המירבי.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, ניתן לבקר באתר משרד עורכי דין צבי זגלשטיין ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות. במסגרת הייעוץ, תוכלו לבחון את מידת התועלת שתפיקו מן התביעה וכן את סיכויי הצלחתכם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה